The new Ibis Singapore on Bencoolen hotel just last week launched a promotion that lets guests choose the rate they want to pay. Rooms at the 538-room economy hotel, which opens this week in the heart of Singapore, are typically priced starting at SGD138 per room including free wifi. Through March 15, however, the pay-what-you-want competition runs during a designated portion of each day, as announced on the hotel's site. Interested consumers need only sign up as members and make a bid for the price they'd like to pay during one of the announced promotion times. If they're one of the first to bid, they can win a night at the hotel at exactly the price they offered. Bids have gone as high as SGD100, and the first promotional rooms sold out within minutes of the contest's launch last Wednesday, according to a report in the Sydney Morning Herald. Through a separate competition, meanwhile, members at the Ibis Singapore on Bencoolen—which is owned by French Accor Hotels—can also compete to become the best "Virtual General Manager" at the hotel by trying to fill an empty virtual hotel with as many friends as possible. Prizes in that competition include a free night at the hotel, while the grand prize winner receives four nights at the hotel along with round-trip airfare to Singapore for two. Ever since Radiohead's decision to let consumers choose their price for its In Rainbows album, pay-as-you-want schemes have become a trendy way for brands to be generous and attract a whole lot of goodwill and attention. One to try out in your next promotion....?
The blog for pricing and profit optimisation decision makers - an initiative of the European Pricing Platform - www.pricingplatform.eu
19.2.09
Pay-what-you-want-hotel
Het nieuwe Ibis Singapore on Bencoolen hotel lanceerde vorige week een promotie die de gasten toelaat zelf hun tarief te bepalen.
Het Economy Hotel met 538 kmaers, in het hartje van Singapore, biedt de kamers aan voor een prijs van SGD138 per kamer incl. gratis wifi. Deze betaal-wat-je-wil aanbieding loopt tot 15 maart, maar alleen gedurende enkele welbepaalde uren van elke dag, zoals aangekondigd op de hotel-website. Geïnteresseerde consumenten moeten alleen inschrijven als lid en doen dan een bod voor de prijs die ze willen betalen gedurende een van de aangekondigde promotietijden. Als ze bij de eerste bieders zijn, kunnen ze een hotelovernachting winnen voor de prijs die ze boden. Volgens de Sydney Morning Herald, liepen de biedingen al op tot SGD100, en waren de eerste kamerpromoties binnen enkele minuten na de lancering van de wedstrijd op woensdag verkocht.
Een andere wedstrijd biedt de leden van het Ibis Singapore on Bencoolen (eigendom van de Franse Accor Hotels) de kans om te dingen naar de titel van beste "Virtuele General Manager" van het hotel. Hierbij moeten deelnemer proberen om een leeg virtueel hotel met zoveel mogelijk vrienden te vullen. Wie wint, maakt kans op een gratis overnachting in het hotel en de uitblinker ontvangt een verblijf van 4 nachten met heen-en-terug-vlucht naar Singapore voor 2 personen.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment