Klant bij de supermarktgroep Colruyt zal voortaan bovenaan zijn kasticket vier percentages vinden: de prijsverschillen met de lokale Carrefour en Delhaize voor twee prijskorven. Het gaat om een korf met nationale merken en een korf met zowel nationale merken, als de goedkoopste supermarktmerken en vlees, groenten en fruit.
Met dat nieuwe systeem dwingt Colruyt de nummers één en twee vande Belgische grootdistributie,Carrefour en Delhaize,om de strijd aan te gaanwat prijzen betreft.
‘De laatste tijd gingde focus in de sectornaar andere zaken,zoals promoties ofhet uitdelen van getrouwheidspuntenen gratis producten’,zegt commercieel directeurJean-Pierre Roelands.‘Wij willen de aandacht weer trekken op de prijs.’ Elk Colruyt filiaal zal, afhankelijk van de winkelgrootte, de prijzen van 2.000 à 3.000 artikelen aftoetsen met identieke of vergelijkbare producten van de concurrenten in de buurt. Voor het goedkoopste gamma zal Colruyt vergelijken met de 365-producten van Delhaize en Nr.1-producten van Carrefour.
Volgens een Europese uitspraak van vorig jaar mogen prijsvergelijkingen van productkorven op voorwaarde dat de klant ook de vergelijking per individueel product kan natrekken als hij dat wil. ‘De klanten zullen voor hun filiaal de vergelijking kunnen natrekken op onze website ‘www.colruyt.be zegt Roelands.
No comments:
Post a Comment