Going to a theme park on a calm day is, because of the admission prices, a lot cheaper than on the busy days. At 'Slagharen' the prices vary from €12.50 to €24.50. On the special actiondays, the customers get an ever cheaper admission price of €5. The operations manager explains how it works: 'Our website is a summary of different colors for quiet and busy days. This changes constantly by the number of reservations and the number of days prior to arrival. How earlier you buy the tickets, the more favorable the price is. A reservation made by the given price is fixed. The schedule changes nothing about this price. 'Slagharen' is the first theme park in the Netherlands that introduces flexibel prices. Other industries like airline companies already use such systems.
Angelique Klar, bedrijfsdirecteur van Slagharen legt uit hoe het werkt: "Op de website staat voor iedere maand een overzicht met verschillende kleuren voor rustige of drukke dagen. Dit verandert constant door het aantal reserveringen en het aantal dagen voor aankomst. Des te vroeger je boekt, des te gunstiger de prijs." Een reservering voor de genoemde prijs staat vast. Het schema verandert niets meer aan deze prijs. Slagharen is het eerste attractiepark in Nederland dat de flexibele prijzen invoert. Andere branches, zoals vliegtuigmaatschappijen gebruiken het systeem al langer. Een vroeg geboekt ticket is vaak een stuk goedkoper, dan een ticket dat vlak voor vertrekdatum is gekocht. De prijs voor een dagje attractiepark liegt er normaal gesproken niet om. Ook Angelique Klar erkent dat de prijzen van attractieparken hoog liggen. Slagharen probeert hier met de wisselende prijzen op in te spelen. "We zien dat de consument bewuster is van zijn of haar uitgaven. Deze vijftig euro kunnen ze maar één keer uitgeven. Op dat bewustzijn willen we inspelen. Ook zagen we in het park enorme pieken en dalen. Op drukke dagen stonden er files voor het park en lange wachtrijen, terwijl we op andere dagen graag meer bezoekers wilden zien. Die extremen willen we eruit halen."Het nieuwe prijsbeleid valt volgens Klar goed onder de bezoekers van Slagharen: "De gemiddelde Nederlander is uit op een koopje, dat ben ik zelf ook. Of dat nu op Marktplaats, in de uitverkoop of voor een attractiepark geldt, wij zijn er kien op." Wie een kaartje online reserveert voor een rustige dag is absoluut goedkoper uit. Maar op drukke dagen blijft een entreeticket redelijk prijzig.
No comments:
Post a Comment