The Dutch consumer is increasingly more willing to pay for the advantages of an integrated offer of telephony, internet and television. These triple play services are rated high in terms of comfort and price, but deter because of their complexity and the bad service.
De Nederlandse consument staat in toenemende mate open voor de voordelen van het geïntegreerde aanbod van telefonie, internet en televisie. Deze triple playdiensten scoren hoog op gemak en prijs, maar schrikken nog wel af door hun complexiteit en de slechte service.
Dit stelt PricewaterhouseCoopers (PwC) in zijn eerste uitgave van de 'Convergentie Monitor'. Het adviesbureau concludeert dat de hevige concurrentie in Nederland zal leiden tot een forse toename van fusies en overnames in de markt.
'Op dat vlak hebben we al direct gelijk gekregen door de overname van Orange door T-Mobile', zegt PwC-partner Erik Klein Nagelvoort. Wellicht dat er op de kabelmarkt nog een overname volgt, of bij kleinere spelers, maar dit was toch wel de grote klapper'.
Een ruime meerderheid van 61% van de Nederlandse respondenten bendrukt het gemak van één rekening en vindt dat ruim 3 euro per maand waard; 16 pct is bereid meer te betalen (gemiddeld € 6,50) voor een verbeterde en uitgebreidede klantenservice.
Investeringen in beveiliging, 'digital rights management' en klantservice zijn volgens het onderzoek cruciaal om de klant te winnen. Zes op de tien respondenten zijn bezorgd over de veiligheid van zijn persoonlijke gegevens op internet.
No comments:
Post a Comment